ישראל וטורקיה הודיעו על החזרת שגרירים וקונסולים כלליים

    אבי יעקב No Comments on ישראל וטורקיה הודיעו על החזרת שגרירים וקונסולים כלליים

    לאחר שיחה בין ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ישראל וטורקיה מודיעות על העלאת רמה ביחסים ביניהן, ומחזירות שגרירים וקונסולים כלליים | לפיד: "חידוש היחסים עם טורקיה הוא נכס חשוב ליציבות האזורית ובשורה כלכלית חשובה מאוד לאזרחי ישראל. נמשיך לפעול ולחזק את המעמד הבינלאומי של ישראל בעולם"

    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהמשך לסיכומים, אשר הושגו בעת ביקור ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד באנקרה עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'וושאולו, ובהמשך לשיחת ראש הממשלה לפיד עם נשיא טורקיה ארדואן ולאור ההתפתחויות החיוביות ביחסי ישראל וטורקיה בשנה האחרונה – החליטו שתי המדינות לחזור לייצוג דיפלומטי מלא.

    אמש (16 באוגוסט), שוחח מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם סגן שר החוץ הטורקי סדאת אונאל, והשניים סיכמו את הדברים. הוחלט הוחלט להעלות מחדש את דרג היחסים בין ישראל וטורקיה לייצוג דיפלומטי מלא ולהשיב את השגרירים והקונסולים הכלליים משתי המדינות.

    ממשרד החוץ נמסר: "השבת דרג היחסים הדיפלומטיים מהווה המשך של המגמה החיובית בהתפתחות היחסים בשנה החולפת, מאז ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באנקרה, והביקורים ההדדיים של שרי החוץ בירושלים ובאנקרה".

    "שדרוג היחסים יתרום להעמקת הקשר בין שני העמים, להגברת קשרי הכלכלה, המסחר והתיירות, וכן יתרום לחיזוק היציבות האזורית" נכתב בהודעה.

    הנשיא הרצוג ברך על ההודעה ואמר: ""אני מברך על החזרת היחסים הדיפלומטיים המלאים עם טורקיה. זהו תהליך חשוב שאנו מובילים בשנה האחרונה שיוביל להתפתחות הכלכלה, התיירות וקשרי הידידות בין המדינות. שותפות ושכנות טובה במזרח הים התיכון חשובות לכולנו. בני כל הדתות צריכים לחיות בשלום."



    0 תגובות